A munka fizikai, illetve mentális egészségre gyakorolt hatásaira már az ipari forradalom idején elkezdtek felfigyelni. Kimondható tehát, hogy nem új keletű problémákról ejtünk szót, ha a túl sok elvégzendő feladat, a nem megfelelő munkakörnyezet, illetve a kiszámíthatatlanság okozta motiválatlanságról vagy egyenesen kiégésről beszélünk. Szerencsére ezeket a jelenségeket napjainkban már széles körben kutatják, így immár nemcsak az összefüggésekkel vagyunk tisztában, hanem a lehetséges megoldásokat is ismerjük.
A beosztás tervezők használatával nyújtható biztonságérzet
A munkaerőpiacon mutatkozó igények és trendek alapján könnyedén következtethetünk arra, hogy az adott gazdasági és társadalmi helyzetben milyen eszközökkel küszöbölhetőek ki a munka okozta mentális problémák. A jelenleg piacra lépő Z generáció képviselői például a felmenőik példájából tanulva olyan munkakörülményeket igyekeznek kialakítani maguknak, amelyek segítségével egészséges egyensúly teremthető a karrier és a magánélet között.
Bár az elődeikhez hasonlóan ők is vágynak a munkáltatóik megbecsülésére és bizalmára, ezzel együtt szívesebben dolgoznak olyan rendszerekben (például kötetlen munkaidejű home office-ban), amelyek kellő rugalmasságot biztosítanak számukra. Sajnos egyes munkáltatók hajlamosak kapásból elutasítóan kezelni ezeket az igényeket, noha a figyelembevételük, teljesítésük sok esetben csak minimális alkalmazkodást igényel a részükről. Cserébe viszont jelentősen pozitív hatást gyakorol a munkavállalók mentális egészségére, emellett bizalmat és nagy fokú lojalitást építhet ki bennük a munkáltatóval szemben, ez pedig hatékonyabb munkavégzésre motiválhatja őket, így hosszú távon nemcsak nekik, hanem a munkáltatóknak is komoly hasznot hozhat.
A rugalmas, mégis kiszámítható munkakörülmények megalapozásához a legtöbbször szerencsére nincs szükség hosszas és nagy költségekkel járó átszervezésekre. Egy modern, napjaink igényeinek megfelelő beosztástervező, illetve munkaidő-nyilvántartó program bevezetésével gyorsan és költséghatékonyan teremthetők meg azok a körülmények, amelyek egyszerre képesek biztosítani a gyors és hatékony adminisztrációt, illetve az átláthatóság által garantált biztonságérzetet – akár a home office rendszerben dolgozó munkavállalók számára is.
Kiszámítható beosztástervezés és munkaidő-nyilvántartás az Abacus munkaügyi szoftvercsomag segítségével
Cégünk közel 30 éve működik sikeresen a hazai piacon. A bérügyviteli rendszerek fejlesztésével, illetve TB-, bérszámfejtés és HR-outsourcinggal töltött évtizedeink során első kézből ismerhettük meg többszáz vállalat működését, illetve a munkaügyi rendszerekkel szemben támasztott igényeiket. Szoftvercsomagunkat is erre a tudásra alapozva alkottuk meg.
Kiemelt célunknak tekintettük – és tekintjük a mai napig –, hogy olyan egyszerűen használható és sokoldalú programokat fejlesszünk, amelyek a munkaidő-gazdálkodás teljes folyamatát lefedik a tervezéstől kezdve a szabadságok kérvényezésén és dokumentálásán át az egyszerű, gyors és jogszabályoknak megfelelő elszámolásig. Ha szeretné Ön is megtudni, milyen érzés egy olyan munkaügyi rendszerrel dolgozni, amely egyszerre képes biztonságérzetet adni a munkáltatóknak és a munkavállalóknak is, kérje ingyenes bemutatónkat!