Mire érdemes ügyelni, ha szüneteltetnék a vállalkozást?

A koronavírus-járvány okozta korlátozások miatt sok vállalkozás veszíti el bevétele jelentős részét. Azok számára, akiknek mégsem jár adófizetési mentesség, érdemes elgondolkozni vállalkozásuk működésének szüneteltetésén. A szüneteltetés mindenképpen átmeneti állapotot jelöl, és természetesen bármikor alkalmazható, függetlenül a mostani vészhelyzettől, ha egy vállalkozó úgy ítéli meg. A lehetőség azonban csak az egyéni vállalkozók számára elérhető, a társas […]

Fizetési könnyítések járványhelyzet idején

Könnyített a kormány az adóhatóságnál kérhető fizetési kedvezmény kérelmezésének szabályain, ezzel a koronavírus-járvány miatt nehéz helyzetbe került vállalkozásokat és magánszemélyeket igyekszik segíteni.

Azonnali átutalás: az adófizetést is gyorsíthatja a rendszer

Március 2-ától elindult az azonnali fizetési rendszer (AFR), amelynek a lényege az, hogy az átutalások legfeljebb öt másodperc alatt célba érnek, függetlenül attól, munkaidő van vagy sem, illetve hogy bankon belül vagy bankok között mozog-e egy adott összeg. A rendszert minden magyarországi bank átvette, ez azonban nem jelenti azt, hogy minden utalásra érvényes a gyorsítás […]

Ügyintézés a NAV-nál koronavírus idején

A koronavírus-járvány okozta korlátozások miatt kialakult helyzet gyors reagálásra kényszerítette az adóhatóságot is. Bár az egyes adónemek esetében elrendelt felfüggesztésről nem a hatóság dönt, fontos, hogy az eljárásoknál is elfogadtak könnyítéseket, halasztásokat, igazodva a válsághelyzethez. A NAV a végrehajtási eljárások esetében méltányossági alapon lehetőséget ad felfüggesztésre, emellett magánszemélyek és egyéni vállalkozások is fizetési könnyítéseket kérhetnek […]

Közeledik a lakásépítési támogatás dokumentációs határideje

A lakástámogatásokkal kapcsolatban közeledő határidőkre Fata László cafeteriaszakértő hívta fel a figyelmet nemrégiben. Ha a munkáltató 2018-ban lakásvásárláshoz vagy lakáshitel-törlesztéshez adott a dolgozójának támogatást, akkor a vonatkozó szabályok szerint 2019. április 15-ig (de a munkáltató saját döntése alapján legkésőbb május 31-ig) kellett összegyűjteni az ehhez kapcsolódó teljes dokumentációt. Viszont ha lakás építéséhez, építtetéséhez, alapterületének növeléséhez, […]

Koronavírus – mit tehet a munkáltató?

A koronavírus-járvánnyal kapcsolatos legfontosabb munkajogi tudnivalókat a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal szakértői foglalták össze. A kiindulópont, hogy a munkáltató köteles biztosítani az egészséges és biztonságos munkavégzés feltételeit. Amennyiben a munkahelyen, vagy annak környezetében megjelenik egy koronavírussal fertőzött személy, az olyan kockázatot jelent, amellyel a munkáltatónak foglalkoznia kell. A munkáltató úgy tud […]

Négygyermekes anyák szja-mentessége

Az idei évtől új szabályként szja-mentességet kaptak a legalább négygyermekes anyák. (Korábban még arról lehetett hallani, hogy a háromgyerekes anyákat is megilleti majd a személyi jövedelemadó-mentesség, de végül az idei évtől csak a négygyermekesek kapták meg. Viszont nem kizárt, hogy a jövőben a háromgyerekesekre is kiterjesztik ezt az adókedvezményt.) Azok az anyák, akiknek négy gyereke […]

Egyéni vállalkozók: mire érdemes figyelni 2020-ban?

Az eva megszűnése után főleg az adminisztrációval kapcsolatosak azok a változások, amelyek az egyéni vállalkozásokat 2020-ban érintik. A legfontosabb ezek közül az, hogy július elsejétől valamennyi, egy másik vállalkozás számára kiállított számláról (függetlenül annak áfatartalmától vagy összegétől) online tájékoztatni kell az adóhatóságot. Ez vonatkozik az áfa alanyaira, de azokra a vállalkozásokra is, amelyek alanyi adómentesek […]

Ingyenes bemutató igénylése

Nézze meg, hogyan működik az Abacus rendszere és győződjön meg Ön is képességeiről!

24 órán belül válaszolunk!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Választott DEMÓ alkalmazás *
Adatkezelés *

Ingyenes bemutató igénylése

Nézze meg, hogyan működik az Abacus rendszere és győződjön meg Ön is képességeiről!

24 órán belül válaszolunk!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Üzenet *
Adatkezelés *

Megközelíthetőség

Iroda címe
1113 Budapest, Karolina út 65.

Tömegközlekedéssel
9-es vagy 109-es busszal a Kolosy térig, onnan az iroda 2 perc séta
19, 17 vagy 41-es villamossal a Kolosy térig, onnan 2 perc séta

Elérhetőségek Telefon: +36 1 273 3838 E-mail: info.abacus@libra.hu

Ajánlatkérés

Amennyiben konkrétan érdeklődik valamely alkalmazásunkkal kapcsolatban, várjuk jelentkezését!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Üzenet *
Adatkezelés *