WEBINÁRIUM: A Munka Törvénykönyve változó szabályai

2023. január 1-jével jelentősen megváltozik a Munka Törvénykönyve. A munka és magánélet összehangolását biztosító EU irányelvek mellett több új munkajogi szabály is hatályba lép, melyek szinte minden munkáltatót érintenek – egyes szabályok visszamenőlegesen is.   Az új szabályozás alapos felülvizsgálatra és átgondolásra késztetheti a munkáltatókat, melyhez december 19-i webináriumunkon szeretnénk támogatást nyújtani. Az online eseményen […]

PANORÁMA 2023: bérügyi jogszabályváltozások 360 fokos nézetben

Nagy szabású év végi konferenciánkon, a Panoráma 2023 továbbképzésen társadalombiztosítási és bérügyi szakértőkkel készülhet fel a jövő év kihívásaira. A rendezvény kihagyhatatlan tanulási lehetőség, és kiváló alkalom arra, hogy elsajátítsa a bérszámfejtés új irányait. Időpont: 2022. december 13., kedd, 9:00-16:00 A konferenciát online rendezzük meg. A továbbképzés teljes áttekintést ad a 2023. évi változásokról az […]

Munkahelymegtartó lehet a cafeteria – ha megvonják, a dolgozók egy rész akár fel is mondhat

A béren kívüli juttatások továbbra is fontos szerepet töltenek be a munkavállalói elégedettségben, derült ki az OTP Pénztárszolgáltató megbízásából készült reprezentatív online kutatásból, amelyben olyan munkavállalókat kérdeztek, akik jelenleg kapnak valamilyen a béren felüli juttatást, cafeteriát. A kutatásból kiderült még, hogy a munkahely kiválasztásánál, megtartásánál továbbra is a legfontosabb szempont az alapbér, a második és […]

Pénzforgalmi számla: mikor szükséges megnyitni, mire kell ügyelni?

A készpénzforgalom visszaszorítása nevében bizonyos összeg fölött kötelező a banki utalás a vállalkozások számára, ez azonban nem jelenti azt, hogy minden vállalkozásnak előírás lenne vállalkozói, úgynevezett pénzforgalmi számla nyitása. Azt, hogy pontosan kinek szükséges ez, az Adózás rendjéről szóló törvény határozza meg. A jogszabály XII. fejezete alapján „a belföldi jogi személynek és az általános forgalmi […]

Egyszerűsödhet az átalányadózás, és megszűnik egy aránytalanság is 2023-tól

A kata átalakításánál a megnövekvő adóteher csak az egyik dolog volt, ami fejfájást okozott a vállalkozásoknak. A másik a megnövekedett adminisztrációs teher, amely még abban az esetben is érinti a tételes adózásból kiesőket, ha átalányadózó egyéni vállalkozóként folytatják tovább működésüket. Ebből a szempontból segítséget jelenthet, hogy jövőre egyszerűsödik az átalányadózás. Ha az Országgyűlés elfogadja a […]

Egyszerűsített helyi iparűzési adó 2023-tól sokkal szélesebb körben

Sokkal szélesebb körben lehet 2023-tól alkalmazni a helyi iparűzési adó egyszerűsített formáját, ha az Országgyűlés elfogadja az adótörvények módosítását tartalmazó salátatörvényt. A hipa alapjának egyszerűsített meghatározására eddig azoknak a vállalkozásoknak volt lehetőségük, amelyek átalányadózást alkalmazták, rajtuk kívül pedig azok, akiknek nettó árbevétele az adóévben nem haladta meg a 8 millió forintot. Jövő évtől ez a […]

Ezeket a juttatásokat értékelik igazán a dolgozók

Ideje másként gondolkodni a juttatásokról – derült ki a Merlotworks és a Dialogue Creatives 2022 szeptemberében végzett közös kutatásából. A felmérés szerint ugyanis a leggyakrabban adott munkáltatói támogatások helyett másokat részesítenének előnyben a dolgozók. A Scale Research kutatócég közreműködésével, csaknem 1500 fő megkérdezésével készített országos reprezentatív kutatás három munkavállalói csoportnál vizsgálta a juttatások népszerűségét. Fehér […]

Adókedvezmény, rezsitámogatás, beruházási támogatás – mit vehetnek igénybe a kkv-k rezsiválság idején?

Az energiaárak jelentős emelkedése súlyosan érinti a kis- és közepes vállalkozásokat, annál is inkább, mivel igen szűk körük jogosult már arra, hogy a lakossági tarifákat vegye igénybe a villamos áram és a földgáz esetében. A költségteher enyhítésére a kormány az energiaigényes ágazatokban működő kkv-k segítéséről döntött. Az októbertől induló és a mostani tervek szerint 2023-ig […]

Mik a tárgyi adómentesség szabályai?

Sok szó esett az elmúlt időszakban az alanyai adómentességről, amely arra ad lehetőséget, hogy egy vállalkozó, egy bizonyos bevétel (jelenleg ez évi 12 millió forint) alatt bármilyen tevékenységről adjon ki számlát úgy, hogy az nem tartalmaz általános forgalmi adót. Ezzel az adózó mentesül az áfa bevallása és megfizetése alól. Ebben az esetben természetesen arra sincs […]

Munkabaleset home office-ban – ezt érdemes tudnia a dolgozónak és a munkáltatónak

A biztonságos munkavégzés a távmunkavégzésben is elengedhetetlen, ezért a munkáltatónak és a munkavállalónak is ismernie kell azokat a munkavédelmi feltételeket, amelyek betartásával biztosítani lehet a munkát végzők egészségének megóvását és a munkabalesetek megelőzését. A kiindulópont az, hogy az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés feltételeinek megteremtése távmunkában is a munkáltató kötelezettsége. A munkavédelmi törvény az […]

Ingyenes bemutató igénylése

Nézze meg, hogyan működik az Abacus rendszere és győződjön meg Ön is képességeiről!

24 órán belül válaszolunk!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Választott DEMÓ alkalmazás *
Adatkezelés *

Ingyenes bemutató igénylése

Nézze meg, hogyan működik az Abacus rendszere és győződjön meg Ön is képességeiről!

24 órán belül válaszolunk!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Üzenet *
Adatkezelés *

Megközelíthetőség

Iroda címe
1113 Budapest, Karolina út 65.

Tömegközlekedéssel
9-es vagy 109-es busszal a Kolosy térig, onnan az iroda 2 perc séta
19, 17 vagy 41-es villamossal a Kolosy térig, onnan 2 perc séta

Elérhetőségek Telefon: +36 1 273 3838 E-mail: info.abacus@libra.hu

Ajánlatkérés

Amennyiben konkrétan érdeklődik valamely alkalmazásunkkal kapcsolatban, várjuk jelentkezését!

Név *
Email cím *
Telefonszám *
Üzenet *
Adatkezelés *